BLIR PRESSA:- Jeg har aldri klart å presse meg selv når det kommer til styrke-og intervalltrening. Derfor trener jeg styrke med PT, forteller Hanne Sørvaag.  Foto: Anita Arntzen
BLIR PRESSA:- Jeg har aldri klart å presse meg selv når det kommer til styrke-og intervalltrening. Derfor trener jeg styrke med PT, forteller Hanne Sørvaag. Foto: Anita ArntzenVis mer

- Jeg har blitt slankere og fått mer definerte muskler

Se Hanne Sørvaags personlige treningsprogram.

(Dagbladet God torsdag:)
Da Hanne Sørvaag (32) artist, låtskriver og mentor i talentprogrammet «The Voice» på TV 2, fikk vite at hun skulle delta i Melodi Grand Prix i fjor, la hun seg under pisken til en personlig trener.

- Del av pakka - Som artist er utseendet en del av pakka. Jeg trener selvfølgelig fordi det er sunt å holde seg i form, men også fordi jeg ønsker å se bra ut, sier hun.

- Tre måneder før jeg skulle delta i Melodi Grand Prix, begynte jeg å trene med PT tre ganger i uka. Jeg ble helt skutt, men det ga resultater.

Hanne Sørvaag er en av fire kjendiser som viser Dagbladet treningsprogrammene de har fått skreddersydd av sine personlige trenere.
Les også: Denne treninga ga Camilla Pihl sprettrumpe, Slik trener Geir Schau for å leve lenge og Derfor liker høyrepolitiker André Octay Dahl smerte

Får presshjelp I dag er det Platini Tabi på SATS i Stockholm som presser henne til å gjøre styrketrening en gang i uka. Selv om Hanne har fartstid som yogalærer, synes hun det er vanskelig å presse seg selv i treningssituasjoner.

TRENER EFFEKTIVT : - Hannes opplegg er effektivt og vi forsøker å få med flere muskelgrupper i hver øvelse, forteller PT Platini Tabi ved SATS. Foto: Anita Arntzen / Dagbladet Vis mer

- Jeg har aldri klart å presse meg selv når det kommer til styrke-og intervalltrening. Derfor trener jeg styrke med PT en gang i uka og driver med yoga, dansing og skogturer resten. Skal jeg klare å trene flere ganger i uka, er jeg avhengig av å trene på en måte jeg liker.

- Enklere når noe er gøy Selv har hun drevet med mye forskjellig. Som liten var hun både turner og ballettdanser, før hun gikk over til håndball som 11-åring og jazzballett da hun var 14.

- Mitt beste treningstips er å finne en treningsform du trives med. Når du synes noe er gøy, blir det lettere å dra på trening. Gå på ulike timer og prøv og feil. Husk at lange turer i skogen også kan telle som trening, oppfordrer hun.

Denne artikkelen ble først publisert i Dagbladets bilagsmagasin God torsdag 01.03.2012