KOM PLUTSELIG: – Jeg tenkte
&nbsp;<span style="background-color: initial;">jo ikke at det kunne være slag når&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">jeg var 21 år gammel, sier Ruben &nbsp;</span><span style="background-color: initial;">Drengsrud Dahl. Først etter fem &nbsp;</span><span style="background-color: initial;">timer kom han seg på sykehus da&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">slaget rammet for halvannet år&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">siden. Her ved Høgskolen i Oslo,&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">hvor han nå studerer til å bli bibliotekar. Alle foto:&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">THOMAS RASMUS SKAUG</span>
KOM PLUTSELIG: – Jeg tenkte  jo ikke at det kunne være slag når jeg var 21 år gammel, sier Ruben  Drengsrud Dahl. Først etter fem  timer kom han seg på sykehus da slaget rammet for halvannet år siden. Her ved Høgskolen i Oslo, hvor han nå studerer til å bli bibliotekar. Alle foto: THOMAS RASMUS SKAUGVis mer

Hjerneslag

Ruben (22) fikk hjerneslag: Plutselig ble det tungt å sykle, et bein funket ikke og følelsen i en arm var borte

Men at det skulle være hjerneslag, falt ikke Ruben Drengsrud Dahl inn. Halvparten som rammes kommer for seint til sykehus. 

Prøv Dagbladet Pluss en måned for 1 krone

Dagbladet Pluss – de beste historiene

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved abonnering på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet fornyes automatisk til ordinær pris, og løper til du sier opp.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn