Olav Thon og Petter Stordalens store formuer blir i disse dager utfordret av en gjeng studenter, utlendinger og slitere som har satt foten ned. Nok får være nok.
Renholderen som vasker 25 rom for dag. Resepsjonisten som håndterer oppimot 300 utsjekk på en morgenvakt. Servitøren som må håndtere rundt 100 gjester før de får hjelp av ledelsen via tilkalling.
Kokken som må lage middag til 200 på en ettermiddag. Kantinemedarbeideren som serverer lunsj til andre bedrifters ansatte. Gjerne hundrevis. Konferanseansvarlig som håndterer samlinger av kravstore deltagere på kanskje 400. Hver dag.
Disse gruppene har fått nok nå. For hver dag, når de er kommet hjem, enten fra en endt nattevakt, kveldsvakt eller dagvakt, så er de utkjørt. De skal representere hotellenes varemerke på en best mulig måte. «Clarion loves everybody», sier Choice-kjeden. I Scandic-kjeden skal du føle som om du blir mottatt av en familie. I Thon sier de «Det skulle bare mangle».
Slik er hotellenes fremgangsmåte mot oss publikum - det er om å tilby den best mulige pakken. Service. Pris. Tilgjengelighet. Mat. Konsept.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger