Rasmus (35) testet splitter ny Mazda:

Derfor beskriver han bilen som «overraskende»

Og slik ble den nøkkelen til hverdagen for familien.

0

Klokken er kvart over seks om morgenen. Rasmus Skaug (35) tar dagens første kaffekopp, mens sønnene gjør seg klare for barnehagen.

Vanligvis kvier hele gjengen seg for å sette seg inn i kald bil før avreise. Det slipper de i dag.

Rasmus har nemlig fått teste nye Mazda MX-30.

0

den nye mazda mx-30: Rasmus har fått prøvekjøre Mazda sin nye lekre elbil.

0

God plass: MX-30 har plass til det meste av det du trenger for familien på tur

– Det er gull verdt at bilen varmer seg opp mens man får på to småbarn ytterjakker, votter, luer ... Det har jeg lært at kan ta litt tid, sier han med et smil og drar frem telefonen.

se video av appen:

Rasmus og familien har bil fra før, men har vært på utkikk etter en bil nummer to i lang tid.

Kravene? At den er nett og smidig, samtidig som den oppleves komfortabelt romslig når man sitter bak rattet.

– Der treffer MX-30 midt i blinken. For oss fungerer den som en «light-versjon» av hovedbilen som står ved siden av den i oppkjørselen. Den brukes til alle de typiske ærendene som utgjør hverdagen.

– Åpningsvinkelen på de bakhengte dørene gjør også at bilen føles mer romslig. Det var nytt og forfriskende for meg, og det liker jeg!

– MX-30 kan nok fungere som hovedbil også, avhengig av behov, legger Rasmus til.

Mode of transport, Motor vehicle

storfornøyd superhelt: Haakon (4) smilte fra øre til øre da pappa hentet ham i barnehagen i splitter ny bil.

Levering og henting i barnehagen. Jobb. Lunsjmøter i byen. Familiebesøk i Tønsberg. Treningssenteret, butikken, postkontoret.

Mazda MX-30 har en rekkevidde på rundt 200 kilometer. Da Rasmus etter hvert måtte lade, gikk ventetiden med til å jobbe – inne i bilen.

– Det tok ikke mer enn rundt 40 minutter med hurtiglader, så da tok jeg like gjerne opp PC- en og fyrte av noen mailer mens jeg satt der, sier han og fortsetter:

– Jeg har aldri opplevd å ha vanlig stikkontakt inne i bilen før, men nå kjenner jeg at det blir vanskelig å leve uten... Det var genialt, og spesielt for meg. Jevnt over jobber jeg vel mer på farta enn på kontoret.

0

Helt nye Mazda MX-30 er designet for å dekke behovene til en aktiv familie eller enkeltperson. Elbilen har moderne og stilfullt eksteriør og luftig interiør,og byr på meget gode kjøreegenskaper, i tillegg til rekkevidde og allsidighet som dekker dine hverdagsbehov.

Rasmus er av typen som trives minst like godt i marka som i byen, forteller han, før han i samme åndedrag sier at han er ekstra fornøyd de dagene han kan få en dose av begge deler.

– Dagene er jo travle. Det er mye hit og dit, bort og frem. Da er det deilig å koble av med en gåtur i skogen eller en natt i telt.

Denne gangen blir telt byttet ut med bil.


0

God plass: Mazda MX-30 har et romslig bagasjerom. Det er i tillegg mulighet for taklast opp til 75 kilo.

0

God plass: Mazda MX-30 har et romslig bagasjerom. Det er i tillegg mulighet for taklast opp til 75 kilo.

Luxury vehicle

35-åringen har med seg hunden Elsa til den faste plassen i Østmarka.

– For å kunne sove i bilen, er man jo avhengig av at den er stor nok og at setene kan legges flatt, og det ser ut til å gå veldig fint her, sier Rasmus.

– Nå gleder jeg meg til å våkne og kunne skru på varmen i bilen uten å måtte forlate soveposen ... Før turen bærer hjem til hverdagen igjen – og jeg er jo så heldig at jeg synes hverdager er det aller beste.

en natt i bilen: Rasmus tok med seg hunden Elsa på overnatting til skogs – og denne gangen var teltet erstattet med bil.

Rasmus' dom

Jeg vil først og fremst beskrive bilen som «overraskende». Den er overraskende stor og overraskende godt utstyrt sammenlignet med andre biler i samme prisklasse. Man får overraskende mye bil for pengene, synes jeg.

Interiøret overrasket meg kanskje mest. Det føltes veldig – i mangel på et annet ord – eksklusivt å sitte i MX-30. Igjen, bilen fremstår rett og slett som dyrere enn den er.

interiør: Interiøret i MX-30 er av moderne karakter med blant annet hvitt, vegansk kunst-skinn og detaljer i kork.

eksteriør: Både utenpå og inni, formidler Mazda MX-30 en unik balanse mellom stil og spenning.

Eksteriøret er også skikkelig stilig og moderne. Minimalistisk på den gode måten. Det har vært en god del lange blikk etter bilen på gata, har jeg sett. Det er jo alltid gøy!

Den kunstige motorlyden er enda et pluss, da det er noe jeg kan savne når jeg kjører elbil; å få en slags «tilbakemelding» fra bilen.

Ellers må jeg trekke frem muligheten for taklast som ideelt, i alle fall for min familie som har en veldig aktiv livsstil. Det å kunne bruke bilen til å frakte sykler eller ski på taket, gjør at den får et enda større bruksområde, som igjen gjør den enda mer attraktiv å kjøpe.

SE FLERE BILDER AV MX-30 HER:

Automotive exterior, Land vehicle, Tire, Car
Car seat cover, Vehicle
Automotive design, Land vehicle, Road, Transport, Car, Bicycle, Cycling
Mode of transport, Bicycle wheel, Cycle sport, Land vehicle, Spoke, Cycling
Sport utility vehicle, Automotive design, Rim, Leaf, Wheel, Tree, Car
Mid-size car, Automotive design, Land vehicle
Personal luxury car, Auto part, Automotive design, Land vehicle, Light, Headlamp
Technology, Electronics
Automotive design, Motor vehicle, Regularity rally, Car

MAZDA MX-30, fra 249 900,-.
Fra-pris inkl. frakt og lev. omkostn. 10 900,- levering Drammen. Blandet kjøring: strømforbruk 19 kWh/100 km, CO2-utslipp 0 g/km, NOx 0 mg/km. WLTP testsyklus

Thomas J.R. Marthinsen

Norsk forfatter og journalist, utdannet journalist fra Høgskulen i Volda, forfatterstudiet i Bø. Debuterte med novellesamlinga Du, og hans første roman – Selvportrett ved gravstøtte – utkom i 2014.

Dette er annonsørinnhold produsert av Aller Concept Store.Se våre annonsørretningslinjer eller kontakt oss på hallois@aller.com©2020 Aller Media AS | Personvernerklæring og informasjonskapsler

ANNONSØRINNHOLD

mazda-logo-mobile-3.png