Kim Larsen

Den danske sangeren Kim Larsen (72) er død

Sovnet inn etter sykdom.

DØD: Artist Kim Larsen er død. Her fra en konsert i Oslo i 2012. Foto: Anette Karlsen / NTB scanpix
DØD: Artist Kim Larsen er død. Her fra en konsert i Oslo i 2012. Foto: Anette Karlsen / NTB scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Den folkekjære, danske artisten Kim Larsen er død. Det melder hans manager Jørn Jeppesen på artistens egen Facebook-side.

«På vegne av Larsen-familien må jeg med stor sorg meddele at Kim Larsen i morges sovnet stille inn etter lengre tids sykdom. Kim Larsen ble 72 år. Han var i sin siste stund omgitt av sin kone Liselotte, samt sine seks barn Pelle, Sylvester, Alice Eva, Molly, Hjalmer og Lui», heter det i pressemeldingen.

Det heter videre i pressemeldingen at bisettelsen blir holdt privat, og at familien ønsker ro og fred i den kommende perioden.

Kreftsyk

I et innlegg på Facebook i januar forklarte 72-åringen at han fikk konstatert kreft i prostata i desember. Han var da allerede i gang med behandlingen, og hadde derfor ikke krefter til å opptre.

Avlysningene gjelder konserter i januar, februar og mars, opplyser bandet Kim Larsen & Kjukken, ifølge Jyllands-Posten.

- Jeg beklager mange ganger overfor både publikum og arrangører. Jeg er i ferd med å bli en gammel narr, og svært imot min vilje har jeg måttet innse at jeg behøver tid til å komme i spilleform igjen. Men jeg regner med å være klar til sommeren, sa Kim Larsen i en pressemelding.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer