Årets sesong av «Hver gang vi møtes» ble sparket i gang den første uka av januar, og det var ingen ringere enn artistveteranen Bjørn Eidsvåg (68) som åpnet ballet.
Siden har fire artister vært ute i ilden, og lørdag var det Kristian Kristensen (30) som ble hedret av sine musikkollegaer.

- Glemmer hvor grensa går
Kort tid ut i episoden får seerne imidlertid være vitne til at Eidsvåg benytter seg av krykker, noe han ikke har gjort de tidligere episodene.
Tatt smertestillende
- Jeg er på krykker, for jeg kan ikke stå på den ene foten, forklarer 68-åringen i programmet, og legger til at han tror han kan ha forstrukket en muskel.
Artisten forsikrer, til både seere og medartisters store glede, at hans vonde ben ikke stopper han, og at han «selvfølgelig er med videre» i programmet.
Seinere forklarer Eidsvåg årsaken til hvorfor han er nødt til å bruke krykker for å ta seg rundt denne dagen.
- Jeg elsker å gå med raggsokker, og de gulvene på disse rommene våre er ganske glatte, forteller han og fortsetter:

Ringte mamma: - Nå dør jeg
- Så i går kveld skulle jeg på toalettet, og så trynet jeg noe så voldsomt. Så nå har jeg fått tatt meg noen smertestillende, så dette går fint. Og fått krykker!
- La bort redselen
Sammen med artistene Karoline Krüger (52), Kristian Kristensen, Emma Steinbakken (19), Ingebjørg Bratland (32), Fredrik Auke (32) og Isah (23), hvis egentlige navn er Kaleb Isaac Ghebreiesus, hyller - og hylles - Eidsvåg denne sesongen.
Det var imidlertid ingen selvfølge at han skulle være med i programmet i det hele tatt. Eidsvåg har nemlig takket nei hele tolv ganger.
- En dag gikk det opp for meg at jeg har mista noen generasjoner, at det har kommet noen generasjoner etter meg som ikke har et forhold til min musikk – med mindre foreldrene har spilt musikken min for dem, har han tidligere fortalt overfor Dagbladet.
At han er med i denne sesongen kan vi takke det han kaller en «ung jente».

Tok til tårene: - Måtte gi etter
- Hun sa til meg «du må være med, for da tolkes din musikk av unge artister vi har et forhold til - dermed får vi også et forhold til din musikk».
- Da tenkte jeg: «Ja! Hvis dette kan bety at min karriere får noen ekstra år, eller et push, er det helt topp». Så jeg la bort redselen for å være så tett på folk over så lang tid, og redselen for å covre andres låter og at det ville kreve for mye av meg.