Alexander Rybak:

Fikk nervøst sammenbrudd og gikk på veggen: - Har forandret meg

Aleksander Rybak mener han er bedre rustet for Eurovision nå enn hva han trolig var for ni år siden.

MGP-VINNER: Alexander Rybak vant den norske MGP-finalen, og skal representere Norge i Lisboa i mai. Den tidligere Eurovision-vinneren fikk en tekstmelding fra en helt spesiell person etter triumfen. Reporter: Linn-Christin Marthinussen / Video/klipp: Ørjan Ryland Vis mer Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): - Nå har det sunket inn. Seieren kjennes bra, sier en lavmælt, men tydelig fornøyd Alexander Rybak (31) idet Dagbladet møter ham på toppen av Oslo Plaza søndag ettermiddag.

Artisten ble historisk da han vant Eurovision-finalen i 2009 med låta «Fairytale». Ni år etter kunne 31-åringen igjen slippe jubelen løs da han lørdag kveld vant norske Melodi Grand Prix.

Det betyr at Rybak skal representere Norge i den internasjonale finalen i Lisboa i mai - denne gang med låta «That's How You Write A Song».

- Det er av og til vanskelig å tenke positivt, men hvis det er én gang man skal gjøre det, så er det etter å ha vunnet en konkurranse. Jeg fikk gode tilbakemeldinger og herlige terningkast. Jeg er veldig glad.

- Tankekjør

Rybak forteller at han ble overrasket over den positive responsen. Mannen som vanligvis «ikke klarer å unngå å lese negative utsagn i kommentarfeltene», kunne imidlertid puste lettet ut.

- Med åra har jeg blitt en litt kompleks kar.

- På hvilken måte da?

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer