«Luksusfellen»:

Gjelden økte med 1,3 millioner på tre år: - Har følt at jeg har vært rik

«Luksusfellen»-ekspertene fikk sjokk da de gikk gjennom forbruket.

STORT FORBRUK: Ann Kristin oppdager at hennes månedlige forbruk var mye større enn hun trodde, da hun fikk besøk av økonomiekspertene til «Luksusfellen». Video: TV3 Vis mer

Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Ann Kristin Jakobsen (37) fra Hafrsfjord elsker å bruke penger på de hun bryr seg om. Det har nå fått sine konsekvenser, for gjelden hennes har økt fra 200 000 kroner til 1,5 millioner på kun tre år.

- På en måte har jeg følt at jeg har vært rik. Jeg hadde jo pengene der og da, så jeg har ikke tenkt over at det skal betales tilbake. Jeg liker å vise at jeg bryr meg om folk, og da har jeg lyst til å gi gaver, sier hun i TV3-programmet «Luksusfellen».

Men det er ikke bare andre mennesker pengene går til. Hun har også et massivt overforbruk på blant annet interiør, bytting av bil opptil flere ganger og småkjøp.

Det har nå gått så langt at Jakobsen har fått brev fra Namsfogden. (Norske statlige embeter som bedriver tvangssalg journ.amn.).

Mistet faren

Det er de erfarne «Luksusfellen»-ekspertene Hallgeir Kvadsheim (46) og Magne Gundersen (55) som får i oppdrag å hjelpe Hafrsfjord-kvinnen i rett retning.

37-åringen har hatt fast jobb siden 2001, men likevel har hun pådratt seg store økonomiske problemer. I episoden oppdager økonomiekspertene at mesteparten av lånet hennes er forbrukslån og kredittgjeld.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer