FENGET IKKE TV-SEERNE: Helene Rask og hennes glamourjenter. Foto: TVNORGE
FENGET IKKE TV-SEERNE: Helene Rask og hennes glamourjenter. Foto: TVNORGEVis mer

Glamourjentene floppet på TV

Skuffende seertall for Helene Rask & co.

||| (Dagbladet.no): I gjennomsnitt så 118 000 mennesker over tolv år premieren på TVNorges dokusåpe om Helene Rask og hennes modellteam, «Glamourjentene», torsdag kveld.

Det gir en prosentandel av TV-seerne på knappe sju prosent. Selv om andelen i målgruppa kvinner mellom 15 og 29 år nådde 29 prosent, gjør ikke TV Norge noe forsøk på å skjule sin skuffelse.

- Glamourjentene ligger litt lavere enn hva vi hadde håpet, men er veldig fornøyd med at det er en god stigning gjennom programmet, sier kanalens programsjef Jarle Nakken i en pressemelding i dag.

Kanalens kamerateam har fulgt Rask Models gjennom fjoråret, med det mål å avdekke den uglamorøse hverdagssiden av det å være nesten-nakenmodell.

«Et slags «Charterfeber» uten fest og moro, et uglamorøst og litt blodfattig programkonsept som foreløpig har lovet mer enn det kan holde», mener VGs anmelder om programmet, mens Dagbladet var hakket mer positiv:

«En til dels lavmælt skildring av jentenes hverdagsliv, med både bevegende og lattervekkende øyeblikk», skrev avisa.

Den andre TV Norge-satsingen med sesongpremiere i går, «Ungkaren 20 vs 40», gir kanalen mer å glede seg over. Programmet ble i gjennomsnitt sett av 288 000 mennesker, 17 prosent av alle TV-seerne på det tidspunktet og 20 000 flere enn de som så premieren på «Ungkaren» i fjor.

Den gangen doblet seertallet seg etterhvert som folk ble bedre kjent med ungkar Stig Kjos og hans beilere.

MER POPULÆR: "Ungkaren" Jørgen Festervoll, her sammen med noen av beilerne i en kommende scene. Foto: TVNORGE
MER POPULÆR: "Ungkaren" Jørgen Festervoll, her sammen med noen av beilerne i en kommende scene. Foto: TVNORGE Vis mer