Marcus og Martinus:

Håver inn millioner på puter, lipgloss og klær

Popstjernetvillingene Marcus og Martinus selger merchandiseeffekter i millionklasse.

MILLIONÆRER: Popduoen Marcus og Martinus håver inn millioner som 16-åringer. Foto: Frank Karlsen / Dagbladet
MILLIONÆRER: Popduoen Marcus og Martinus håver inn millioner som 16-åringer. Foto: Frank Karlsen / Dagbladet Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Da Dagbladet møtte den populære popduoen bestående av tvillingene Marcus og Martinus Gunnarsen (16) på Norway Cup forrige uke, var det for det meste fotballen som sto i fokus.

De to spilte nemlig sin første kamp med sitt eget lag hjemmefra. Men på spørsmål om de hadde valgt fotballen foran musikken den dagen de ikke har tid til gjøre begge deler, var begge fast bestemt på at musikken er førstevalget.

Og akkurat dét kan man lett forstå, skal man tro de nye tallene Dagens Næringsliv har fått tak i.

Tjener millioner

Ifølge avisa skal tvillingene ha tjent svimlende 29,5 millioner kroner i 2017 bare på merchandiseeffekter, som er alt fra klær, hjerteputer med M&M-logo og -bilder, til lipgloss.

Sammenliknet med året før er dette en økning på nesten ti millioner kroner, ifølge DN.

I en uttalelse til avisa skriver popduoens manager Marte Schei i en e-post at merchandise er en viktig del av det totale Marcus og Martinus-universet, og merkevaren Marcus og Martinus.

Foreløpig er det faren Kjell-Erik Gunnarsen (47) som står som styreleder og eier av selskapene til de to guttene. Han er også den som tar hånd om den økonomiske delen fram til tvillingene er myndige.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer