Bianca Ingrosso:

Håvet inn 36 mill.: - Bare dritt

Den svenske influenseren er i julekalender-trøbbel.

TOTALSLAKT: Bianca Ingrosso har det seineste døgnet mottatt krass kritikk fra kundene sine. Nå svarer hun. Foto: Henriette Eilertsen / Dagbladet
TOTALSLAKT: Bianca Ingrosso har det seineste døgnet mottatt krass kritikk fra kundene sine. Nå svarer hun. Foto: Henriette Eilertsen / Dagbladet Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Det er ingen tvil om at den svenske influenseren Bianca Ingrosso (26) har gjort det stort i sminkeverdenen de seineste åra. Med Caia Cosmetics har hun nemlig tjent seg søkkrik - i fjor håvet hun inn over 200 millioner kroner.

Nå befinner hun seg imidlertid i trøbbel, etter at misfornøyde kunder denne uka mottok hennes nyeste lansering - en julekalender.

MENS-REKLAME: Bianca Ingrosso befinner seg nok en gang i hardt vær, etter at hun reklamerte for intimprodukter for kvinner. Video: DeoDoc. Reporter: Anton Lier / Dagbladet TV. Vis mer

Håvet inn 36 mill.

Tirsdag slapp Caia Cosmetics produktet, og 20 000 kalendere ble utsolgt på en time. Totalt ble det solgt kalendere for 36 millioner kroner, ifølge ehandel.se.

Kalenderen, som var limited edition, hadde en prislapp på 1795 svenske kroner, og inneholdt 24 poser med skjønnhetsprodukter. Innholdet skulle ha en verdi på 3595 svenske kroner.

Torsdag var det flere av de som hadde kjøpt kalenderen som mottok den i posten, og gledet seg stort. Skuffelsen var imidlertid et faktum da de begynte å åpne lukene litt i tidligste laget.

«Verste kalenderen noensinne» var blant kritikken som rant inn i kommentarfeltene kort tid seinere.

FÅR REFS: Bianca Ingrosso delte nylig en video på YouTube hvor hun og flere andre svenske influensere festet, danset og klemmet på hverandre. Nå får hun kjeft fra den svenske regjeringen. Vis mer

Returnerer kalendere

En rekke profiler på YouTube har laget videoer der de viser hva kalenderen inneholdt, og nå får den totalslakt.

De mener nemlig at innholdet ikke står i stil med forventningene, og at kalenderen i stor grad består av miniatyrprodukter - som finnes å kjøpe på hjemmesiden. I luke 13 er produktet byttet ut med en rabattkupong på 20 prosent ved neste kjøp på Caia.

Ifølge Aftonbladet har flere kontaktet de med kritikk, i tillegg til at det finnes hundrevis av kritiske tilbakemeldinger på sosiale medier.

«Største vitsen noensinne», «Kommer bare til å hente ut min for så å returnere den», «Fy faen, for en skuffelse. Det er jo bare dritt! Hva mener de med verdi på 3000 kroner, for en vits».

KJEMPEKRANGEL: I søndagens episode av «Wahlgrens verden» hadde Pernilla og Bianca en kjempekrangel. Vis mer

Slik svarer Bianca

Bianca Ingrosso selv, hjernen bak kalenderen, ser imidlertid ut til å ta kritikken med knusende ro. I en uttalelse til Aftonbladet sier hun nemlig:

- Personlig elsker jeg produkter i reisestørrelse, og etter analyser av andre julekalendere ser det ut til at folk elsker reisestørrelser like mye som meg. Treffer det ikke er det kjedelig å høre, da mener vi forskjellig.

Hun forklarer videre at man i tillegg til de 24 lukene får en reiseveske verdt 400 kroner, og produkter som er skreddersydd og limited edition.

- Jeg lagde en julekalender med produkter jeg selv elsker og bruker. Produkter er personlig og alle har rett til sin mening. Selvsagt er det kjedeligere med misfornøyde kunder, men vi er absolutt ikke alene om å ha reisestørrelser i en julekalender, avslutter hun.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer