VISER SIN LUKSUS: Kim Kardashian legger ikke skjul på at hun lever et liv i luksus. Nylig overrasket hun fansene på sosiale medier med et bilde av Luis Vuitton-søppeldunker. Foto: NTB Scanpix.
VISER SIN LUKSUS: Kim Kardashian legger ikke skjul på at hun lever et liv i luksus. Nylig overrasket hun fansene på sosiale medier med et bilde av Luis Vuitton-søppeldunker. Foto: NTB Scanpix.Vis mer

Kim Kardashian:

Kim Kardashians nye søppeldunker vekker oppsikt på sosiale medier

Kim Kardashian legger ikke skjul på et liv i luksus.

(Dagbladet): Det er liten tvil om at Kardashian-familien har tjent seg søkkrike på sitt liv i rampelyset.

I tillegg til realityserien «Keeping up with the Kardashians», som har rullet på amerikanske tv-skjermer siden 2007, har familien håvet inn penger på egne merkevarer som Dash, Kris Jenner Kollection, ShoeDazzle og Kim Kardashians KKW Beauty.

At familien ikke akkurat lider noen nød, er noe de heller ikke er redde for å vise. Familiens medlemmer deler stadig bilder fra sitt luksuriøse liv på sosiale medier. Sist ut er Kim Kardashians (37), som nylig delte bilde av sine Louis Vuitton søppeldunker, noe som har blitt lagt merke til av fansen.

Hvorvidt søppeldunkene faktisk tilhører Kim Kardashian, eller om de er plassert som en del av en fotoshoot, er uvisst.

Men- som med det meste annet Kardashian-familien foretar seg, blir det lagt merke til av både kritikere og 36-åringens fanskare i sosiale medier.

SELFIEBESVÆR: Kim Kardashian promoterer både selfieboken sin og T-mobile i den forhåpentligvis noe selvironiske reklamen for mobilselskapet hvor hun står opp for mobildata-«svindel». Video: T-Mobile Vis mer Vis mer

Håver inn på sosiale medier

Kim Kardashian har med åra blitt mer og mer berømt, mye på grunn av hennes hyppige oppdateringer i sosiale medier.

I 2015 ga hun ut boka «Selfish», som utelukkende inneholder bilder som Kim Kardashian har knipset av seg selv.

37-åringen har tidligere anerkjent at sosiale medier er svært viktig for henne. Under et intervju med Recode Decode, sa hun at ting ville sett svært annerledes ut uten eksponeringen på nett.

- Jeg vet ikke hvordan livet mitt hadde sett ut uten sosiale medier, eller hvordan livet mitt hadde vært, fortalte hun i intervjuet.

Men det er ikke bare Kim Kardashian som tjener seg søkkrik på sin kjendisstatus.

Alle Kardashian-søstrene er svært aktive i sosiale medier, og bak hver eneste «selfie» eller paparazzi-bilde står det et helt team med makeupartister og stylister som følger dem alle dag ut og dag inn.

Ifølge Market Watch tjente Kim Kardashian nærmere 855 millioner kroner på spillet «Kim Kardashian Hollywood», «Kimojiene» og livsstilsappen sin fra 2014 til februar 2016.

«Keeping Up With the Kardashians»-stjerna har nemlig over 100 millioner følgere på Instagram, og når dermed ut til svært mange.

BLIR FEM: Kanye, Saint, Kim og North er allerede et bilde av en amerikansk familie, men snart får de nok et medlem. Det ved hjelp av surrogati. Foto: NTB scanpix Vis mer

Ifølge tall fra nettstedet Captiv8, som regner ut markedsverdi av kontoer i sosiale medier, tjener Kardashian nærmere to og en halv million på hvert sponsede innlegg hun legger ut i sosiale medier. Vanligvis har disse dukket opp en gang i uka. ​

Venter sitt tredje barn

Økonomien skal med andre ord ikke være noen utfordring når Kim Kardashian snart blir mor for tredje gang.

Etter måneder med spekulasjoner bekreftet nemlig Kim Kardashian (37), i slutten av september, at hun og ektemannen Kanye West (40)venter sitt tredje barn sammen.

Til forskjell fra Kardashians to foregående svangerskap, foregår familieforøkelsen denne gangen via en surrogatmor.

37-åringen har ved flere anledninger gjort offentligheten kjent med diverse helsemessige utfordringer tilknyttet en ny graviditet - som i verste fall kan gi store fødselskomplikasjoner. ​