«Kompani Lauritzen» har vist seg å bli en skikkelig seermagnet for TV 2. Premieren på sesong to i mars ble sett av elleville 1 438 000 seere, noe som gjør episoden til det mest sette enkeltprogrammet gjennom tidene, dersom man ser bort fra kanalens sportssendinger.
Til sammenlikning leverte premieren i første sesong i 2020 også knallsterke seertall. Da fikk 1 395 000 seere med seg første episode av «Kompani Lauritzen».
Å sende kjendiser i militæret ser med andre ord ut til å være en vinneroppskrift. «Kompani Lauritzen» sanker flere publikummere enn liknende underholdningsprogrammer, som «Farmen» og «Farmen kjendis» - som har tronet øverst på lista over de mest sette enkeltprogrammene sammenhengende fra 2011 til 2019.
I løpet av denne perioden hadde «Farmen kjendis» i 2017 flest seere - hele 1 325 000. Det er likevel mindre enn det «Kompani Lauritzen» kan skryte av, både i 2020 og 2021.
I helga fikk programmet også prisen for årets beste konkurransedrevne reality under «Gullruten»-utdelingen.
- Det er fantastisk, men det skyldes ikke bare Kristian og meg. Vi har et fantastisk team og fantastiske deltakere. Også er vi heldige fordi TV 2 ville tørre å satse på oss, også har det egentlig gått over våre drømmer og forventninger, sa programleder Dag Otto Lauritzen (64) til Dagbladet etter at han og makkeren mottok prisen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger