Kokke-Norge i sorg

- Styrken Karla viste i tida som har vært er noe av det tøffeste og største jeg har sett.

TØFF: Kjendiskokk Karla Siverts tapte torsdag kampen mot kreften. Hun ble 29 år gammel. Foto: Mette Møller
TØFF: Kjendiskokk Karla Siverts tapte torsdag kampen mot kreften. Hun ble 29 år gammel. Foto: Mette Møller Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Torsdag kveld tapte kjendiskokk, Karla Siverts (29) kampen mot kreften. Siden 2013 har hun kjempet en tapper kamp, og kollegaene minnes henne som en sterk og tøff dame.

- Karla inspirerte så mange, spredte så mye glede og kunnskap, var sterk og solid. Hun kommer til å bli savnet, og jeg tror og håper hun fortsetter å inspirere mange, mange år framover, sier stjernekokk Stian Floer.

Han har jobbet sammen med Siverts på restauranten Smalhans, der Siverts var kjøkkensjef.

- Styrken Karla viste i tida som har vært er noe av det tøffeste og største jeg har sett. At vi mister Karla er så ufattelig trist og urettferdig. Håper det blir laget en dokumentar om livet hennes som kan gå bredere og inspirere enda flere, for å gjøre en forskjell, sier Floer.

Tøff dame

Eyvind Hellstrøm har kjent Karla Siverts siden hun kom til Bagatelle som nyutdannet kokk. De har stått hverandre nær siden.

- Karla var det vi alle drømmer om å være: Godheten, solstrålen og ikke minst håpet om å ha et godt liv. Nå i kveld ble hun plutselig borte mens jeg så fyrverkeri på himmelen, skriver Hellstrøm i en sms til Dagbladet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer