Forrige uke bekreftet Forbrukertilsynet til Dagbladet at de ville se på om de skulle følge opp en klage på markedsføringen rundt tidligere blogger Anne Brith Davidsens (44) influenserkurs.
Onsdag var det totalt seks klager inne mot kurset, og de gikk ut på manglende oppfølging, villedende markedsføring og kjøpepress.
Dagbladet var forrige uke i kontakt med ti av totalt rundt hundre kursdeltakere. Sju av dem fortalte om sin misnøye med kurset, og mente de ikke hadde fått det de hadde betalt for. Tre var fornøyde med kurset.
Forbrukertilsynet har nå sendt et brev til Davidsen hvor de ber om redegjørelse for markedsføringen.
Uvanlig mange klager
I brevet, som Dagbladet har fått innsyn i, står det følgende:
«Klagene reiser flere spørsmål etter regelverket vi fører tilsyn med. Før vi eventuelt går videre med saken ønsker vi å informere om regelverket, i tillegg til at vi ber om dine tilbakemeldinger på forholdene som er adressert i klagene. Vi ber også om at du sender eventuell dokumentasjon der vi etterspør dette».
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger