Sexkampanje vekker oppsikt:

Modellene har sex på ordentlig i kampanje: - Rett og slett porno

Klesmerke vekker oppsikt.

SEX: Modellene i kampanjen for det amerikanske klesmerket Eckhaus Latta skal ha hatt sex på ekte da de ble fotografert. Moteekspert Ida Elise Eide Einarsdottir mener man ikke skal undergrave en kampanje som dette grunnet det seksuelle innholdet. Video/foto: Eckhaus Latta og Marterdom via Instagram Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

(Dagbladet): Motebransjen er i stadig utvikling, og enkelte gjør mye for å vekke oppsikt i det som allerede kan føles ut som et overfylt marked.

Det amerikanske merket Eckhaus Latta, som ble startet av Mike Eckhaus og Zoe Latta i New York i 2012, har tatt det hele ett hakk lenger. I sin nye kampanje for sommerkolleksjonen sin, gjør modellene noe som får flere til å reagere.

For på tross av å være sladdet, har modellene i kampanjen sex med hverandre på ordentlig. Det bekrefter en av designerne, Mike Eckhaus, overfor W Magazine.

Bred omtale

- Tanken bak kampanjen ville ikke ha vært den samme hvis modellene simulerte sex, sier han.

Paper Magazine skriver at bildene, som ble tatt av anerkjente Heji Shin, ble tatt mens modellene gjorde flere seksuelle handlinger med hverandre.

Oralsex og onani er bare noe av det de mangfoldige modellene driver med på bildene, som nå er omtalt over hele verden.

Bildene inneholder både heterofile og homofile par, og blir av flere magasiner omtalt som «dristige» og «grenseoverskridende». Moteekspert og Vixen-redaktør Ida Elise Eide Einarsdottir forteller til Dagbladet at kampanjen fungerer helt til sin hensikt.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer