Tidligere «Ex on the Beach»-deltaker og influenser Henrik Elvejord Borg (27) kunne mandag dele med sine 77 000 følgere at han hadde tatt såkalte «fillers» under øynene, og at behandlingen var et reklamesamarbeid.
Han lar også følgerne ta del i behandlingen i en video på YouTube, en konto han deler med forloveden Lisa Anckarman (32).
- Jeg bor i Sverige, og jeg går mot det svenske markedet, så da gjorde jeg det, sier Borg til Dagbladet.
Influenseren mener svenskene er opptatt av slike behandlinger, og at mange svenske influensere derfor reklamerer for det.
- Hvordan velger du annonsesamarbeid?
- Det må passe brandet mitt, mitt brand i alle år har vært en som ikke følger alle sosiale normer.
I strid med norsk lov
Men selv om reklame for skjønnhetsbehandlinger skulle passe influenseres brand, er det ikke et fripass for å reklamere for det, ifølge Markedsføringsloven.
Den slår fast at det er ulovlig å rette reklame mot barn som spiller på sosial usikkerhet og dårlig selvtillit.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger