Brun og Blid:

Remy (20) blant Brun og Blid-finalistene

Meldte seg på solariekjedens modellkonkurranse. Nå kan han stikke av med seieren.

TIL FINALEN: 20 år gamle Remy Berland ligger an til å bli Brun og Blids nye ansikt utad. Foto: Privat
TIL FINALEN: 20 år gamle Remy Berland ligger an til å bli Brun og Blids nye ansikt utad. Foto: Privat Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

I november kunne Dagbladet viderebringe historien til 20 år gamle Remy Berland. Han hadde den gang meldt seg på Brun og Blid sin utskjelte modellkonkurranse, som siden 2010 har fått kritikk for å fremme et urealistisk kroppsideal.

Vinnerne har nemlig som oftest vært slanke, unge og veltrente mennesker. Mangfoldet har derimot ikke vært spesielt stort, noe solariekjeden blant annet er blitt nominert til «Årets gullbarbie» for. Prisen deles årlig ut av Press, til reklame- og medieaktøren som er best på å få ungdom til å føle seg verst.

Vinneren av modellkonkurransen får æren av å pryde reklameplakatene til solariekjeden, og neste års plakat kan brått få en litt annerledes «posterboy» - nå som Berland er i finalen.

- Klare for forandring

Finalen blir arrangert 1. juni i Bergen, og det er ti kandidater som kan stikke av med seieren. Sånn som det ser ut nå er 20-åringen på en foreløpig tredjeplass.

Det er nemlig stemmer som avgjør hvem som vinner, og på konkurransens nettsider ligger disse offentlig til skue for alle som er innom. Det er derimot i underkant av 50 stemmer som skiller første- og tredjeplassen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer