Hertuginne Meghan og prins Harry:

Røper nytt prosjekt

Hertugparet skal lage podkast.

NY KARRIEREVEI: Hertugparet skal begi seg ut på å lage sin egen podkast i samarbeid med Spotify. Foto: Splash News / NTB
NY KARRIEREVEI: Hertugparet skal begi seg ut på å lage sin egen podkast i samarbeid med Spotify. Foto: Splash News / NTB Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Hertuginne Meghan (39) og prins Harry (36) skal starte sin egen podkast. Det meddeler Spotify, som hertugparet skal samarbeide med, i en pressemelding, ifølge CNN.

Hertugparet skal produsere podkasten via sitt nyoppstartede firma Archewell Audio, som en del av et flerårig partnerskap med Spotify.

OVERRASKET: Hertuginne Meghan viste seg i en videosnutt for CNN. Dette er hertuginnens første opptreden etter avsløringen om at hun hadde opplevd spontanabort. Video: CNN og Dagbladet TV Vis mer

Slippes denne måneden

Den første episoden blir en julespesial, som kommer ut allerede denne måneden. Ifølge Deadline vil episoden handle om historier om håp og medfølelse fra inspirerende gjester.

I uttalelsen fra Spotify heter det at hertugparets podkast skal løfte opp og underholde publikum verden over, og by på mangfold av perspektiver og stemmer.

- Det vi elsker med podkasting, er at det minner oss alle på å bruke et øyeblikk på å virkelig lytte, uten distraksjoner. Med utfordringene i 2020 har det aldri vært en viktigere tid å gjøre dette på, lyder det fra hertugparet i en felles uttalelse tirsdag.

SPENNENDE TID I MØTE: Hertuginne Meghan og prins Harry skal bli podkastere for første gang. Foto: Splash News / NTB
SPENNENDE TID I MØTE: Hertuginne Meghan og prins Harry skal bli podkastere for første gang. Foto: Splash News / NTB Vis mer

- For når vi hører hverandre, og hører hverandres historier, blir vi påminnet om hvor sammenkoblede vi alle er, heter det videre.

I celebert selskap

Dawn Ostroff, sjef for innhold og reklame i Spotify, uttalte i fjor at selskapet planla å tilby flere eksklusiviteter som en måte å lokke kunder fra de andre podkast-plattformene på.

- Hertugen og hertuginnen av Sussex kan bo i California, men kraften til stemmene deres hviler i deres status som verdensborgere. At de omfavner den ekstraordinære kapasiteten til podkaster på Spotify, mens de prøver å heve underrepresenterte stemmer, er et bevis på at de setter pris på potensialet i historiefortelling, uttaler han til CNN.

SKRIVER HISTORIE: Hertuginne Meghan var gjesteredaktør i en utgave av britiske Vogue. Video: CNN/ Vogue Vis mer

Ifølge CNN har flere store stjerner signert avtaler med Spotify tidligere samt laget innhold for dem.

Blant dem finner man Kim Kardashian West (40) som i juni signerte en eksklusiv avtale med Spotify, mens tidligere førstedame Michelle Obama (56) debuterte med «The Michelle Obama Podcast» på Spotify i juli.

Signerte flerårig avtale

Nyheten kommer bare tre måneder etter at hertugparet, som nylig flyttet til California, inngikk en avtale med strømmetjenesten Netflix. Strømmetjenesten vil betale hertugparet for å blant annet lage dokumentarer, filmer og andre programmer, ifølge Variety.

Til tross for at man ikke skal se bort ifra at både Harry og Meghan vil opptre foran kamera, har sistnevnte gjentatte ganger gjort det klart at hun ikke har noen planer om å gå tilbake til skuespill. Ifølge avisa vil alt hertugparet produserer være eksklusivt for Netflix.

BLIR LURT: 12 jenter er sikre på at de dater prins Harry i realityprogrammet «I Wanna Marry Harry». Video: Fox / Rød Løper Vis mer

I en uttalelse til Variety bekreftet hertugparet samarbeidet med strømmetjenesten.

- Våre liv, både uavhengig av hverandre og som par, har gitt oss forståelse av kraften til den menneskelige sjel: For mot, stå på-vilje og behovet for tilknytning, het det i uttalelsen.

Videre forklarte hertugparet at de ønsker å lage innhold som informerer, men som også gir håp.

- Som nybakte foreldre er det også viktig for oss å lage inspirerende familieprogrammer, fortsatte hertuginne Meghan og prins Harry.

PRØVER SEG: Selv om det var verdensdagen for mental helse Prins Harry og Ed Sheeran først og fremst skulle belyse, hadde sangeren også et annet tema han ønsket å sette fokus på. Video: Instagram/sussexroyal /Rød Løper Vis mer

Netflix virket også svært fornøyde med at hertugparet hadde valgt nettopp dem.

- Vi er utrolig stolte over at de har valgt Netflix som sitt kreative hjem, og vi er spente på å fortelle historier med dem som kan bidra til å bygge motstandsdyktighet og øke forståelse for publikum overalt, uttalte Netflix's administrerende direktør og konsernsjef, Ted Sarandos.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer