FØRSTE UT: Sangstjerna Katy Perry poserer med makeupartist James Charles, som er den første gutten sminkemerket Covergirl velger å bruke som representant for merket. Foto: &nbsp;<b style="font-family: inherit; background-color: initial;">Splash News&nbsp;</b>
FØRSTE UT: Sangstjerna Katy Perry poserer med makeupartist James Charles, som er den første gutten sminkemerket Covergirl velger å bruke som representant for merket. Foto:  Splash News Vis mer

Covergirl:

Skjønnhetsmerket bruker for første gang en gutt i reklamene

Youtube-stjerna James Charles (17) er første mannlige ambassadør. 

(Dagbladet): Covergirl, som har vært et stort og kommersielt skjønnhetsmerke i USA i nesten 60 år, skal for første gang ha en gutt som ambassadør for en ny kampanje.

Det melder Covergirl selv via Twitter.

Det er 17 år gamle James Charles som er valgt ut som den første mannlige talspersonen for skjønnhetsmerket, som tidligere har hatt blant andre Tyra Banks (42), Rihanna (28) og Christie Brinkley (62) som ambassadører.

Charles skal samarbeide med sangstjerna Katy Perry (31), som også er representant for merket, i en kampanje for Covergirls nye maskara «So Lashy».

Ifølge Time vil han bli å se i TV-reklamer, på print og i digitale reklameannonser.

Covergirl ble opprettet i 1961 og to år etter ble skuespiller Jennifer O'Neill (68) utvalgt som den første representanten.

Kjent via sosiale medier

Ifølge nettstedet The Daily Beast går James Charles sitt siste år på high school, og er en talentfull makeupartist med over 700.000 følgere på Instagram.

I tillegg er 17-åringen en kjent Youtube-stjerne med over 100.000 abonnenter, der han lærer bort kreative sminketips og triks.

Charles hadde imidlertid sitt ordentlig store gjennombrudd i sosiale medier forrige måned da et svært forseggjort årbokbilde av ham gikk viralt.

Han uttalte den gang overfor nettstedet BuzzFeed at han ikke var førnøyd med det første bildet som ble tatt av ham, så han tok saken i egne hender.

Etter å ha bedt fotografen om en ny sjanse, tok han med sitt eget lys til fotostudioet, noe som ga det resultatet han ønsket.

Bildet har blant annet fått nesten 40.000 retweets og bortimot 100.000 likerklikk etter han delte det på Twitter.