Forrige måned delte den amerikanske influenseren Tiffany Mitchell bilder på Instagram av at hun hadde vært involvert i en utforkjøring med en motorsykkel. Siden har det blitt satt spørsmålstegn ved influenserens motiv.
Influenseren delte bildesamlingen på sin egen Instagram-konto som har over 200 000 følgere. I kommentarfeltet under innlegget ble hun anklaget for å ha iscenesatt ulykken for å fremme et produkt.
Årsaken til at følgerne mistenkte at dette var et PR-stunt, var at bildene fra ulykken virket å være tatt av en profesjonell fotograf. I tillegg var det flere som la merke til at en vannflaske hadde fått en framtredende plassering på ett av bildene.
BBCs undersøkelser underbygger at nødetatene rykket ut til stedet, og at ulykken var ekte.
I et annet bilde enn det Dagbladet publiserer, kan man se den omstridte vannflaska produsert av SmartWater, som eies av Coca-Cola. Overfor BBC opplyser produsenten at de ikke har en reklameavtale med Mitchell.
Svarer kritikerne
Som følge av anklagene valgte influenseren å slette innlegget. I et nytt innlegg skriver Mitchell at hun ikke kan forstå kritikken og avfeier anklagene om at det hele var et PR-stunt.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger