Chanel:

Svindyr julekalender slaktes

Klistremerker og liten oppbevaringspose var blant det som ventet i kalenderen til 7400 kroner.

SLAKT: Chanel har kommet med en julekalender som koster 7400 kroner, men den får slakt. Skjønner du hvorfor? Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

De seinere åra har mer og mer eksklusive julekalendere kommet på markedet. Sjokoladekalendere til en tier er byttet ut med kalendere i tusenkronersklassen.

Flere bedrifter har sett verdien i slike kalendere, men ikke alle kommer like godt ut av tilbudet de har til sine kunder. For kort tid siden fikk den svenske influenseren Bianco Ingrosso huden full av kjeft etter å ha lansert sin adventskalender.

Hun solgte for 38 millioner kroner med kosmetikk-kalenderen, som kostet 1795 kroner per. Kundene var imidlertid fra seg av skuffelse.

Nå har motegiganten Chanel en liknende julefortelling. Kalenderen, som koster svimlende 7400 kroner, markerer 100 år siden Gabrielle Chanel skapte den legendariske parfymen N°5.

Julekalenderen føyer seg kanskje også inn i motehistorien, men i så fall ikke på samme grunnlag. Etter at TikTok-bruker Elise Harmon la ut videoer av innholdet, har millioner seerne fått med seg kalenderen, noe som har medført totalslakt i sosiale medier.

Den vekker oppsikt på flere måter. Blant annet starter den på luke 5, men fortsetter helt til nyttårsaften. Den inneholder produkter som en miniatyrflaske av den ikoniske parfymen, en leppestift og håndkrem.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.