De seinere åra har mer og mer eksklusive julekalendere kommet på markedet. Sjokoladekalendere til en tier er byttet ut med kalendere i tusenkronersklassen.
Flere bedrifter har sett verdien i slike kalendere, men ikke alle kommer like godt ut av tilbudet de har til sine kunder. For kort tid siden fikk den svenske influenseren Bianco Ingrosso huden full av kjeft etter å ha lansert sin adventskalender.
Hun solgte for 38 millioner kroner med kosmetikk-kalenderen, som kostet 1795 kroner per. Kundene var imidlertid fra seg av skuffelse.
Nå har motegiganten Chanel en liknende julefortelling. Kalenderen, som koster svimlende 7400 kroner, markerer 100 år siden Gabrielle Chanel skapte den legendariske parfymen N°5.
Julekalenderen føyer seg kanskje også inn i motehistorien, men i så fall ikke på samme grunnlag. Etter at TikTok-bruker Elise Harmon la ut videoer av innholdet, har millioner seerne fått med seg kalenderen, noe som har medført totalslakt i sosiale medier.
Den vekker oppsikt på flere måter. Blant annet starter den på luke 5, men fortsetter helt til nyttårsaften. Den inneholder produkter som en miniatyrflaske av den ikoniske parfymen, en leppestift og håndkrem.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger