Christer Falck:

Tar kraftig oppgjør

- Det er kanskje greit å gi seg før det går helt gæærnt, skriver Christer Falck.

GIR SEG: Christer Falck legger karrieren på hylla. Foto: NTB Scanpix
GIR SEG: Christer Falck legger karrieren på hylla. Foto: NTB Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

«Takk for meg», skriver tv-profil Christer Falck (50) innledningsvis på Facebook tirsdag kveld. I samme innlegg tar han et kraftig oppgjør med musikkbransjen og slipper bomba om at han legger karrieren på hylla, både når det gjelder plateselskapet C+C Records og bokforlaget Falck Forlag.

«Jeg ble 50 år i august, og omtrent samtidig som Platekompaniet gikk ut med nyheten om å gå fra 11 til 3 butikker, tenkte jeg at det kanskje er greit å gi seg før det går helt gæærnt. For det gjør det», skriver han videre.

Falck legger ikke skjul på at det er vanskelig å tjene penger som musiker i Norge. Han har gitt ut over 100 plater, men ifølge 50-åringen er ikke dette i nærheten av godt nok.

«Og selv med stor katalog, forsvinner brorparten til grådige teleselskaper og plattformeiere. Alle oss andre jobber mot klokka og i et evig håp om at Kulturrådet skal forbarme seg over oss. Foran hver tilslagsrunde svettes det og soves dårlig. Støtteordningene i Norge er dessverre ikke lagt opp til at man skal jobbe grundig med artister eller utgivelser, men heller bare spy ut enorme mengder av musikk som ikke selger og håpe på publiseringsstøtta - plateselskapenes livbøye - fra gang til gang», fortsetter han.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer