Før hun forelsket seg i en prins og ble hertuginnen av Sussex, var Meghan (41) bedre kjent som skuespiller Meghan Markle.
Hertuginnen fikk stor suksess som Rachel Zane i TV-serien «Suits», som hun spilte i sju sesonger.

- En bimbo
Men før skuespillerkarrieren virkelig tok av, medvirket en 23 år gammel Meghan i gameshowet «Deal or No Deal», som en såkalt «koffertjente».
I podkasten sin «Archetypes», åpnet hun seg i fjor høst om opplevelsen hennes av å være en «koffertjente». Da fortalte hun blant annet at hun følte at hun ble redusert til å «bare være en bimbo».
Nå slår programmets produksjonsselskap tilbake mot hertuginnens påstander.
Er uenig
- Jeg endte opp med å dra hjem med en klump i magen, vel vitende om at jeg var så mye mer enn det som ble objektivert på scenen. Jeg likte ikke å føle meg tvunget til å være bare utseende og lite substans, og det var slik det føltes for meg på den tida - jeg ble redusert til denne spesifikke arketypen - bimbo, sa Meghan i podkastepisoden i høst.

Avkrefter «hemmelig» fluktsted
En av sjefene i produksjonsselskapet, Lucas Green, sier i et intervju med Variety at han er uenig med Meghans kommentarer.

- Vi utvikler formatet hele tida slik at det er ikke det samme programmet det var for 15 år siden, sier han, og fortsetter:
- Det jobbes mye med å modernisere formatene våre for å sikre at de representerer våre verdier som et selskap og det store samfunnet, avslutter Green, og legger til at den britiske versjonen av programmet nå bruker alle slags mulige folk til å åpne koffertene - og ikke bare modeller.
Hevder at det ga dem muligheter
Hertuginnens kommentarer skapte også reaksjoner i høst, da en av hennes tidligere kollegaer reagerte sterkt på hva Meghan fortalte i podkasten.

«Tommy» selger sex: Avslører kundene
Tidligere «koffertjente» Claudia Jordan (50) mente nemlig at påstandene ikke stemte. Jordan deltok i programmet i åra 2005 til 2009.
50-åringen hevdet på sin side at kvinnene i programmet ble valgt ut basert på personligheten, ikke utseendet. Hun påpekte også at jobben var et springbrett til framtidige jobbmuligheter.

- Det har satt meg foran 13 millioner mennesker hver kveld, noe som førte til at jeg deltok i «Celebrity Apprentice», «Celebrity Apprentice Allstars», en opplysningskampanje for brystkreft og mye mer.
- Ikke dårlig for en «bimbo», la hun til.