Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer
Min side Logg ut

«Vær så snill, hjelp meg å redde mobildata»

Kim Kardashian gjør narr av seg selv i Super Bowl-reklame.

(Dagbladet): Med langt over 100 millioner seere regnes Super Bowl som USAs største tv-begivenhet.

Naturlig nok kjemper de største annonsørene om sendetid, og de svindyre reklamesnuttene har blitt så vel så populære som det dagen egentlig handler om - nemlig amerikansk fotball.

Innslagene lages spesielt for finalekampen, og kjennetegnes for sine kjendistunge rollelister.

«En berømt person» Det kommer kanskje ikke som en bombe at en av verdens mest omtalte kvinner, realitystjerna Kim Kardashian (34), er hentet inn til å utgjøre årets reklamepakke.

På humoristisk vis reklamerer Kardashian for mobildata hos gigantselskapet T-Mobile, ved å gjøre narr av sin egen livsstil.

Etter først å ha blitt introdusert som «en berømt person», holder 34-åringen en «alvorlig» appell:

«Hei. Jeg heter Kim. Hver måned trekker mobilselskapene tilbake tonnevis av data. Tragisk. Data du har betalt for, som kunne ha vært brukt til se hva slags sminke jeg bruker, baksiden av armen min, feriene og antrekkene mine. Alt er borte».

«Vær så snill, hjelp meg å redde mobildata», sier Kardashian etter en rekke ironiske poseringer.

- Den definerer meg - Reklamen gjenspeiler personligheten min på en god måte. Vi gikk over hver eneste scene og «selfie» for å finne fram til det som virkelig definerer meg, fortalte realitystjerna til People.

Det er ikke første gang ettbarnsmora dukker opp i en Super Bowl-reklame. I 2011 var det derimot behagelig fottøy som gjaldt, da hun dukket opp i en reklamevideo for skomerket Skechers.

Oversikten over årets innslag finner du her.

Super Bowl holdes førstkommende søndag.