ANNONSØRINNHOLD
Aller
Black Week – 12% økning i netthandel

Black Week – 12% økning i netthandel

Fersk tall fra Klarna viser at netthandelen økte med hele 17% under Black Friday i år om man sammenligner med 2020. Ser man på samme periode under hele Black Week har netthandelen hos nettbutikker som bruker Klarnas betalingsløsninger økt 12 %.

På selve Black Friday økte netthandelen hos Klarnas butikker med over 900 prosent sammenlignet med en vanlig ukedag.

Priskupp på elektronikk og skjønnhet

Prisjakt, som overvåker over 700.000 enkeltprodukter, sier at hvert fjerde produkt ble ble satt ned i pris med 10 prosent eller mer.

Årets mest populære produkt under Black Week var, ifølge Prisjakt, Apple Airpods Max.

Utover dette jaktet Nordmenn på priskupp på mobiltelefoner, hodetelefoner, TV er, ytterjakker og sportsklokker. Tall fra Klarna viser at de mest populære kategoriene på nettet var elektronikk, skjønnhetsprodukter og barneprodukter.

Flere velger netthandel

Stadig flere velger å bruke netthandel fremfor fysiske butikker. Denne forandringen er et resultat av en stadig mer digitalisert verden i kombinasjon med at vi ble tvunget å unngå fysiske butikker under nedstengningen grunnet pandemien. Vi har blitt flinkere til å orientere i prisjungelen på nettet og gjør mer bevisste valg uten å bli lurt av lokkepriser og luretilbud.

Nordmenn har blitt flinkere til å sammenligne priser. Vi har blitt tryggere med netthandel og mange velger betalingsløsninger som kredittkort som gir ekstra sikkerhet.

Avsluttes med Cyber Monday

Black Week avsluttes i dag med Cyber Monday – dagen du kan gjøre et riktig kupp på dyrere merkevarer. Velg kredittkort med fordelsprogram eller cashback som betalingsmetode så kan du spare enda mer.

Det som er viktig er å unngå impulskjøp uansett om du handler med kredittkort eller andre betalingsløsninger – Ingen kjøp er dyrere enn kjøp av produkter du ikke har behov for.