638 000 så «Lost»

TVNorge satte rekord.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): Ingen andre premierer på innkjøpte serier har vært like populære for TVNorge. Den tidligere rekorden hadde «SOS Barnevakten» med 402 000 seere, ifølge TVNorges innkjøpssjef Nina Lorgen Flemmen

Hun er strålende fornøyd med tallene. For en uke siden var hun nervøs, men annonser i avisene, radioreklame, trailere og positive presseoppslag har tydelig fanget folks interesse for «Lost».

- Usedvanlig høy markedsandel

TVNorges markedsandel under «Lost» var ifølge Flemmen «usedvanlig høy» i forhold til normalen. 41,9 prosent av alle over 12 år så premieren. I aldersgruppen 12-44 var på 55,1 prosent.

«Lost» handler om 48 overlevende på en øde øy etter en flystyrt. Uten håp om å bli reddet, prøver de overlevende å klare seg etter beste evne.

- Dette er etter vår mening en ny type serie. Jeg tror den Jules Verne og «Cast Away»-følelsen appellerer til folk, det at du er strandet på en øde øy, fratatt alle goder og må gjøre det beste ute av det, sier Flemmen til Dagbladet.no.

- Aggresiv etter nye ting

Hun tror ikke suksessen vil forandre TVNorges satsingsområder med det første, men sier til Dagbladet.no at TVNorge vil være aggressive i jakten på nye konsepter.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer