GURU: Kjell, vår CEO i KjellTech, trekkes ofte fram som et
sosiale medier-geni. Vi liker å
omtale han som SoMe-guru.
Illustrasjon: Børge Lund
GURU: Kjell, vår CEO i KjellTech, trekkes ofte fram som et sosiale medier-geni. Vi liker å omtale han som SoMe-guru. Illustrasjon: Børge LundVis mer

9 bud for at ditt firma skal vinne på SoMe-plattformer!

Sliter din bedrift med å henge med i tiden? Frykt ikke: Veien til suksess er brolagt med våre råd.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Siden vi i KjellTech ønsker at din bedrift skal lykkes, er vårt første råd alltid: Sosiale medier. I 2015 er dette kjernen i enhver virksomhet. Vi tilbyr en modell som er bransjens mest anerkjente verktøy for å lage en sosiale medier-strategi, og den er både punktbasert og enkel å huske. K.J.E.L.L.T.E.C.H-modellen vil hjelpe bedriften din utvikle en liste over ting man kan gjøre på sosiale medier, og har man en liste, har man en plan. Har man en plan, har man en strategi. Så følg punktene, og finn ting dere kan gjøre.

Hvem er hvor? KjellTechs guide til sosiale medier:Facebook: Alle, unntatt de som unntatt de som på død og liv ikke skal gjøre som alle andre.YouTube: Alle, men ingen over 50 vet at det er der de er.Snapchat: Alle mellom 10 og 30 som har et behov for å dele alle slags øyeblikk* med sine nærmeste venner. I tillegg til foreldre som har innsett at det er eneste måten å kommunisere med barna.* Uansett hvor kjedelige.Instagram: Alle kunstneriske sjeler mellom 10 og 50 som liker å dokumentere hva de spiser, drikker og hva som til enhver tid befinner seg rundt føttene.Twitter: Beliebers, Directioners og Dagsnytt18ers.WhatsApp: Fjortiser og sosiale medier-eksperter som prøver å skjønne hvorfor fjortisene er der.Pinterest: Alle kvinner over 20 som så langt har oppdaget det.Google+: Alle som jobber for Google. LinkedIn: Alle som er opptatt av å gjøre karriere i bransjer hvor folk er opptatt av å gjøre karriere. Sjekkes og oppdateres utelukkende når folk leter etter ny jobb.

K - Konsultér konsulenter

Det er viktig å ha kompetanse innad i firmaet. Særlig innen internett og sosiale medier. Denne kompetansen bør være så høy som mulig, og ledelsen bør etterstebe å høyne kompetansen. Den mest kostnadseffektive måten å gjøre dette på er ved å leie inn konsulenter. Disse er som regel mer kompetente enn dem du allerede har ansatt, og kan sparkes uten at det blir rettsak. De koster riktignok mer, men kompetansen er det viktigste - og det er ikke uten grunn at Konsulenter og Kompetanse begynner med samme bokstav. Skal du løse et problem er det derfor én hovedregel som gjelder: Hvis et problem ikke kan løses med konsulenter har du ikke brukt nok konsulenter.

J - Jevnlig testing av det viktigste

Det er viktig for alle firma å jevnlig teste viktigheten av ting. Skal man lykkes med dette er det viktigst å fokusere på at det er de viktigste tingene man tester viktigheten av. Tester man viktigheten av uviktige ting, kan man ende opp med uviktige viktighetsanalyser. Derfor bør fokus være på å teste viktigheten av de viktigste tingene. Da får man målbare resultater, som kan brukes til å se om man når de målene som er viktigst. Derfor vil KjellTech alltid anbefale følgende: Fokuser på det som er viktig.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn