a-ha tvinges i studio

Etter det Dagbladet erfarer er det bestilt studiotid for a-ha i høst. a-ha har forpliktet seg til å lage ytterligere to plater for Warner Bros. Hittil har de bare levert fem av de sju platene de har skrevet kontrakt på. Nå må gutta levere varene de har fått betalt for.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Kilder nær bandet sier det blir studiojobbing for a-ha allerede fra oktober. Ei samleplate med nye versjoner av gamle hits, supplert med et par nye låter, og et helt nyinnspilt album skal, ifølge Dagbladets kilder, spilles inn fra i høst. Det har ikke lykkes å få en offisiell bekreftelse på dette.

- Godt mulig

- Jeg kjenner ikke til at det skal være bestilt studiotid til a-ha, sier direktør Mats Nilsson i Warner Bros i Norge.

- De er under direkte kontrakt med vårt hovedkontor i USA, så det er godt mulig. Jeg har lenge hørt snakk om at det skal komme flere plater med a-ha, sier Nilsson. Han bekrefter at det gjenstår et «par plater før de har oppfylt kontrakten» med Warner. Men det er jo ikke lett å tvinge folk inn i studio...

- Hvis en artist mottar et større beløp for å lage et visst antall plater, for så å lage færre plater enn avtalt, er det vanlig å kreve en del av beløpet tilbake? - Ja, det stemmer. Det er slik man løser slike saker, sier Nilsson, og henviser til Warners hovedkontor.

Ikke nå

Morten Harkets manager, Erling Johannessen i Sirkus-gruppen, sier til Dagbladet at det ikke er aktuelt å spille inn noen a-ha-plate de nærmeste seks månedene.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer