Netflix-serien «Squid Game» har blitt en stor suksess siden lanseringen i september. Den er Netflix' mest sette serie noensinne, og har vært på topplistene i Norge i flere uker. I oktober var serien verdsatt til 7,5 milliarder kroner.
Det har også ført til at serien har fått stor oppmerksomhet på sosiale medier. På TikTok har hashtagen #SquidGame blitt sett mer enn 53 milliarder ganger.
Brannskader
En trend fra serien har nå fått stor oppmerksomhet på sosiale medier, og medført brannskader blant flere.
I serien er det en utfordring deltakerne skal gjennomføre, der de skal forsøke å knekke biter av en honningkake til det bare er et lite stykke igjen i midten.
Utfordringen har nå flyttet seg over til TikTok under hashtagen #Honeycomb. Så langt har trenden over 1,1 milliarder visninger på TikTok.
At trenden har flyttet seg til TikTok har også ført med seg flere skader. Den britiske brannskadeforeningen, British Burn Association, rapporterer om at flere barn har fått brannskader etter at trenden fikk fotfeste på TikTok. Det melder blant annet BBC.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger