Alarm!

Det er en god ide å redde liv når det skjer ulykker. Men det er ganske sølete arbeid. Slik kan man oppsummere Emergency 2 også.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

De som husker originalen, \'Emergency: Fighters for life\', husker at det var en meget god ide: Du er sjefen for utrykningsstrykene, en ulykke skjer og du sender styrkene til stedet for å redde liv, rydde opp, og hindre flere skader. En kamp mot tiden, og for en gangs skyld et dataspill om liv og død som ikke handler om at du tar liv. Ulykkene var realistiske; flyulykker, bilulykker, atomulykker osv.

De som husker dette spillet, husker også at det hadde en mare av et interface, som rett og slett motarbeidet spilleren, det var fryktelig treigt, og ble treigere jo lengre ut i spillet du kom, og grafikken var trist og knuslete.

Toern er bedre, men sliter fortsatt med de samme problemene.

Brukergrensesnittet har blitt bedre. Mer intuitive plasseringer av knapper og funksjoner gjør det enklere å gjøre riktige valg med musa. Det synes som om hastigheten er bedre. Grafikken er fremdeles knuslete, bedre enn før, men grafikkpotensialet er jo blitt så mye bedre siden \'Emergency: fighters for life\' kom ut, så fremdeles litt trist og isometrisk, ja.

Det som slår meg som den største ulempen med \'nye\' Emergency, er at oppdragene kan være lite intuitive. (Ikke les videre hvis du vil spille, og ikke vil vite hva som skjer - hopp til neste avsnitt)

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer