Aldri har det vært verre å skille mellom rett og galt

«Fable III» stiller deg til veggs.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

||| Den engelske spillskaperen Peter Molyneux er en talefør fyr, viden kjent i spillbransjen for sine luftige løfter om kommende spill. Noen av disse klarer han å innfri, andre har dessverre vist seg å holde like mye stikk som et gjennomsnittlig valgløfte.

Man skulle kanskje tro at Molyneux ville lære. Og på mange måter har han plukket med seg et eller annet fra denne løftevirksomheten - nettopp ved å implementere ideen om å holde sine løfter i det tredje spillet i «Fable»-serien.

Nok en gang befinner vi oss i kongeriket Albion, der industrialiseringen på de fem tiårene siden «Fable II» har gjort sitt inntog for fullt.

Fortsatt får vi spille oss gjennom et kongerike fylt med folk og fiender, kjærlighet og konflikter, magi og muffens. Tilfanget av industri har imidlertid hatt sine konsekvenser på landet: Forurensing, barnearbeid, og kummerlige arbeidsforhold for en stadig mer kuet arbeiderklasse.

Bedre blir det ikke av at landets konge, Logan, er en regelrett drittsekk. Du spiller hans yngre bror (eller søster, om du så velger), som allerede i starten av spillet får en svært god grunn til å ville velte Logan av tronen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer