Allsang på Hove

Hvor ble det av den kule popstjerna Laleh?

FIN: Shortskjolen til Laleh var noe av det beste med hele konserten.  Foto: John T. Pedersen / Dagbladet
FIN: Shortskjolen til Laleh var noe av det beste med hele konserten. Foto: John T. Pedersen / Dagbladet Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

KONSERT (HOVEFESTIVALEN):

Det begynner svært dårlig.

Bandet er på scenen, Laleh synger den litt frodige og «Graceland»-aktige «Elephant» fra albumet «Sjung».

Men hvor er den svenske popstjerna selv?

Ikke på scenen.

Men hun synger jo.

Og der, halvveis inn i låta, kommer hun tassende ut fra bak scenen.

Aha, det er et triks!

Hun strekker armene ut og forventer applaus og vill jubel.

Ingenting.

Absolutt ingenting.

Og der er lista lagt.

Geriatrisk Det virker som om hele showet til Laleh er bygget opp rundt en folkekjærhet som ikke er der, for et publikum som heller ikke er der.

Et eldre, et mer, ja skal vi si, «Allsang på Skansen»-aktig publikum.

Låta «Goliat» for eksempel, som på plate er en jublende hyllest til ungdommelig mot, høres ut som daff svensktopp.

Hun drar fram en kul tromme på «Stars Align», men er så overtydelig i bevegelsene og kommunikasjonen med publikum at man skulle tro hun var på et gamlehjem med døve nittiåringer.

Bandet ser ut som om de akkurat har kommet hjem fra familietur til Storo Shopping.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer