Alt du må vite

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

ALDRI HAR DET vært vanskeligere å holde seg ungdommelig. Jeg snakker ikke om problemene til de som har sett sine glansdager og er i ferd med å træ dem på et strå kjappere enn du kan si rynkekrem. Jeg snakker om oss som er så unge at vi fortsatt kaldsvetter når vi går inn i en hotellobby, fordi rommet har så mye pondus. Vi som fortsatt blir belønnet med fotballkort når vi har vært flinke og betalt en regning.

ALDRI HAR DU TRENGT å beherske så mange kulturelle arenaer som nå for å være ung på ordentlig. Vi må melde oss arbeidsledige, skal vi rekke å følge med på bandene, filmene og bladene vi må vite om for å ende opp i de riktige støvlene. Populærkulturen tar mer og mer plass, og er derfor enda vanskeligere å beherske enn den har vært før. Du skal ha peiling på musikk, film, mote og avansert datateknologi. Før var det Beatles eller Stones som var problemstillingen. Nå vet alle hvilke bukser som er riktige, og hvilke som er skikkelig, skikkelig feil. Kompetansen er enorm, og jeg aner ikke hvordan vi har opparbeidet oss den.

SLIK TENKTE JEG etter mange filmklubbkvelder med vennene mine. De som dropper yndlingsbandet sitt så snart det har fått en tolvtommer i butikken, for da er det blitt for mainstream . De som har så kule joggesko at de blir antasta på gata i New York og London. De som har hatt sin kulturelle kapital på høyrentekonto siden de åpnet sin første utgave av bladet The Face i femårsalderen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer