Anam

Sympatisk, men overlesset om en mors kamp.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Med sterk utstråling, som en søyle av integritet i et kaotisk sosialt landskap, inntar Nursel Köse lerretet i rollen som Anam - tyrkisk kvinne, mor og reinholdsarbeider bosatt i Hamburg.

For henne snus livet på hodet den dagen hun tar mannen på fersken i utroskap og samtidig oppdager at sønnen Deniz er narkoman.

Anam var naiv, bundet til tradisjonene, her visualisert ved skautet hun er forpliktet til å bruke. Nå må hun redde sønnen og gå på tvers av all tilvent tankegang. På veien finner hun Deniz\' venninne, heroinmisbrukeren Mandy.

Slik er regidebutanten Buket Alakus\' grunnhistorie. Rundt den beveger seg, for ikke å si myldrer, en annen fortelling - om kvinner og kvinnesolidaritet.

Det er Anams arbeidskamerater av ulik avstamning som trår til når det gjelder. Alakus skildrer deres fellesskap med omsorg gjennom det reine vulkanutbrudd av hendelser, og sper på med så mange viltre innfall og elementer svingende fra nesten brautende glede til sorg og desperasjon at det tar noe av luven fra manusets retning. I lange sekvenser i en relativt kort film går det knapt ti sekunder uten at innretninger eller mennesker så å si faller om kull av bruduljer. Dessverre gir det «Anam» en anstrengt frodig atmosfære.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer