Tore Stavlund har et nært forhold til melk. Det viste han i essayet «Til melkens pris» i «Signaler», en antologi med nyskreven sakprosa fra 2014.
Siden har han arbeidet videre på emnet, og med «Melk. En romodyssé» har han skrevet en bok som vil gå bak reklamen på melkekartongene og dypere enn Tines informasjonshefter.
Et blandingsprodukt
«Melk» er likevel ikke en kritisk bok som stiller spørsmål ved melkens påståtte helsebringende effekt. Heller ikke er det en brennaktuell politisk pamflett om landbrukspolitikk. Forfatteren har gitt boka undertittelen «en romodyssé», uten at jeg helt forstår hvorfor. Sjangermessig tror jeg boka best karakteriseres som et blandingsprodukt.Allerede abonnent? Logg inn
Våre beste tilbud!
Dagbladet Pluss
Mer å snakke om
Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger