FILM: I en tid da kinopublikummet er mer uforutsigbart enn på mange tiår, har bransjeveteranen Garry Marshall funnet en egen nisje ved å lage filmer som ingen egentlig har spesielt lyst til å se, men som er velegnet som et kompromiss når amerikanske familier og par skal gå på kino sammen for å markere handelsstandens merkedager.
Bakgrunnsstøy «Mother's Day» følger opp «Valentine's Day» (2010) og «New Year's Eve» (2011), og er nok en stjernespekket flettverksfilm, med Julia Roberts og workoutforbildene Jennifer Aniston og Kate Hudson som de største trekkplastrene. Den er en fundamentalt umorsom og ofte pinlig tonedøv komedie, men Marshall planter sitt flagg i middelmådigheten med en selvsikkerhet som signaliserer at han ikke er videre bekymret for hvorvidt publikum ler.
For i likhet med ovennevnte filmer er «Mother's Day» laget for å gå i reprise på TV hver bidige gang den aktuelle merkedagen opprinner, og i så måte er den konstruert for at historien skal gi mening selv om man bare titter innom nå og da mens man rydder huset og pynter seg til å gå ut. Dette er film som bakgrunnsstøy, med en dramaturgi som bare er et par hakk mer sofistikert enn en peis-DVD.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger