Anmeldelse: Sleaford Mods - «Key Markets»

«Shit trousers, that's the angle!»

PISSLEI: Sleaford Mods har fått nok av tingenes tilstand i hjemlandet Storbritannia - og våger å spøke om det. Foto: Promo.
PISSLEI: Sleaford Mods har fått nok av tingenes tilstand i hjemlandet Storbritannia - og våger å spøke om det. Foto: Promo. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

ALBUM: Få band idag er like punk som Sleaford Mods. Når Nottingham-duoen verken synger eller spiller instrumenter, sier det sitt.

Over beats hugd ut av paranoide postpunkdemoer, raljerer Jason Williams om tingenes latterlig håpløse tilstand i et stadig mer markedsliberalistisk England. Der er formentlig folk flest så rævkjørt at blodet drypper fra systemets «strap-on». Men ingen bryr seg, proklameres det på «No One's Bothered».

Anmeldelse: Sleaford Mods - «Key Markets»

Williams' snakkende, sosiolektsvøpte leveranse bærer i seg like mye av arven til The Streets' garagerap som kunstpunken til The Fall, mens tekstuniverset fremstår som en særskilt «orwellsk» episode av «The Office».

«Key Markets» er duoens tredje studioalbum, men kunne like gjerne vært et konsertopptak.

Selv om det unike sceneshowet deres - som vist under Slottsfjell sist helg - går tapt i oversettelsen, er den vanvittige energien intakt.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer