ANMELDELSE: The Voice

Første livesending er i gang nå.

FØRST UTE: Amanda Kamaro overbeviste med sin tolkning av Ella Fitzgerald. Foto: Robert Dreier Holand/TV2
FØRST UTE: Amanda Kamaro overbeviste med sin tolkning av Ella Fitzgerald. Foto: Robert Dreier Holand/TV2 Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Amanda Kamara fra Namsos  (Team Sondre) synger Ella Fitzgeralds «Summertime» Det er ingen tvil om at Amanda kan sin jazzhistorie. Hun har naturligviss ikke erfart det hardføret som gjerne preget 30- og 40-tallets sangere, men hun klarer i alle fall å gripe om nerven som har gjort denne perlen til sjangerpensum og formidler den med overbevisning gjennom TV-ruta. Varmt, behersket og nydelig gjennomført. Vibratoen på enden av fraseringene sitter som den skal.

Øyvind Boye Løvold fra Oslo (Team Hanne) synger Kygos «Firestone » Kygo har selv fremført den samtidsslageren med kun piano som akkompagnement, så at den fungerer i det formatet er allerede bekreftet. Det er ingen tvil om at Øyvind har piper til å gi den kraft og fylde. Hvor smakfult tolkningen er, blir en annen diskusjon. Den får nesten noe Elton John-aktig over seg med såpass mye patos i svingene. Ikke til forkleinelse for hverken Øyvind eller Elton, men man savner litt glimt i øyet for en låt som egentlig skal få ryggraden til å dirre. Det blir noe gravalvorlig over det hele.

Elisabeth Torstuen fra Trondheim  (Team Espen) synger Katzenjammers «I Will Dance»   Elisabeth satser på høyt energinivå og glimt i øyet. Hun løser den litt hektiske låten på en grei måte, selv om hun har en ganske ordinær klang. Tidvis virker hun litt utilpass, som om hun ikke finner fotfeste i låten, noe som preger fremførelsen hennes i litt for stor grad. Om hun skal overleve i konkurransen, må hun klare å senke skuldrene og by mer på seg selv vokalteknisk og følelsesmessig.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med