(Dagbladet.no): Til neste år skal det bli enda enklere for deg å følge med på fotball, uansett hvor i medieverden du har tilholdssted.
Schibsted har allerede skaffet seg rettigheter til å vise norsk fotball på nett og mobil, og med nettsidene til VG, Aftenposten og Media Norge-avisene kan de dermed nå nærmere fem millioner unike brukere i uken.
Også TV 2 sitter på nettrettigheter, men med et langt mindre nedslagsfelt på nett har de sett seg nødt til å samarbeide med en annen aktør. Ifølge Kampanje er det nå klart at de vil samarbeide med Microsoft, som ifølge TNS Gallups Metrix-måling har Norges nest største nettsted i MSN.no.
Men samarbeidet åpner også for nye arenaer for visning av kamper på nett. Microsoft har nemlig solgt svært mange Xbox 360-konsoller i Norge, og mange av disse er koblet mot nettet - og kan dermed potensielt brukes som en ny plattform for å se fotballkamper.- Det er noe vi ser på. Vi ønsker å bruke bredden av vår teknologi for å gi en god fotballopplevelse. Både Xbox og Windows MediaCenter er aktuelle. Hva det vil ende med vet vi ikke, men alt dette er ting vi skal jobbe med fremover, sier teknologidirektør Petter Merok i Microsoft til Kampanje.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger