Småbarnsforeldre - varsku her: Foruten sitt hovedprodukt, plata «Aquarius» som kommer ut i morgen, er de utroligste Aqua-gjenstander på vei.
Shampoo, body lotion, nøkkelringer, klokker, smykker, bøker, ringer, pysjamaser, spill, briller, plakater, videoer, capser, dukker, badetøy, gensre, plakater, t-skjorter, engangskamera og godteri av alle slag kommer i kjølvannet av plata. Flere millioner er investert i effekter, eksakt hvor mye vil ingen røpe.
- Vi var ikke forberedt på hvor populær Aqua og «Aquarium» ville bli i 1997, og vi var ikke riktig forberedt på at det ville bli stor etterspørsel etter merchandise. I dag er situasjonen en annen, sier Thomas Busch. Han er koordinator for Aqua-effekter i plateselskapet, og kommer med over 50 produkter i morgen. Aqua har solgt mye før. Nå skal de slå alle rekorder.
15 millioner
Dagbladet snakket med Universals internasjonale direktør, Jørgen Larsen, da plata ble lansert for verdenspressen fredag kveld. Toppsjefens offisielle mål er å matche salgstallene til debuten Aquarium, som nå har passert 15 millioner solgte eksemplarer, ifølge Larsen.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger