Årets beste åpning

«The Hunger Games» fortsetter den vanvittige suksessen.

ENDELIG OPPTUR: 2014 har vært et tøft år for The Hunger Games-stjerna Jennifer Lawrence. Men nyeste film i serien det svært godt. REUTERS/Mario Anzuoni
ENDELIG OPPTUR: 2014 har vært et tøft år for The Hunger Games-stjerna Jennifer Lawrence. Men nyeste film i serien det svært godt. REUTERS/Mario Anzuoni Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Helgens premiere på «The Hunger Games: Mockingjay, part 1» ble svært innbringende.

836 millioner kroner spilte den tredje filmen i serien inn på de første dagene på kino i USA. Åpningen gjorde dermed skamme på spådommene om at besøkstallene ville stupe som følge av at tredje og siste bok i serien er delt opp i to filmer.

Filmens store stjerne Jennifer Lawrence fikk med det en etterlengtet opptur etter et tøft år.

Åpninga er den beste premierehelgen på kino i USA i år, med god margin. «Transformers: Age of Extinction» er neste på lista, med ei åpningshelg som spilte inn snaue 680 millioner kroner, melder New York Daily News.

Har møtt krititikk Suksess nå, men det så lenge tøft ut under premieredagen på fredag. Så skuffende var billettsalget på fredags ettermiddag at aksjekursen til produksjonsselskapet Liongate falt med fem prosent på kort tid.

Skaperne av filmserien ble kraftig kritisert for å dele opp tredje og siste boka i Suzanne Collins' populære serie i to filmer, og beskyldt for å ville presse mest mulig penger ut av filmsitronen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer