Rikshumorprofil Atle Antonsen er også bareier. Et av komikerens vannhull heter Meyers og ligger et dvaskt steinkast unna Birkelunden-parken øverst på Grünerløkka i Oslo.
Tirsdag var det hengt opp en Kentucky Fried Chicken-plakat i det ene vinduet til utestedet. Logoen var en del av Behold Oslo-stuntet som preger bydelens hovedfartsåre Thorvald Meyers gate denne uka.
I dag hyller Antonsen påfunnet til gjengen bak Behold Oslo.
- Dette er jeg udelt positiv til! Kampanjen framstår som en viktig og bra og det er kun en ære å være inkludert, sier Antonsen til Dagbladet.
Møtt av plakater
Tirsdag morgen ble mange butikk- og restauranteiere på Grünerløkka møtt av plakater med ulike logoer på fasaden.
Slik Dagbladet omtalte i går ønsker lokale ildsjeler å rette søkelyset mot de små og uavhengige bedriftene i området. Mange sliter som følge av årets pandemi og gaterestaureringen som har pågått det siste året.
Ved å bruke logoene til gigantene innen restaurant-, kiosk-, butikk- og kleskjeder ønsker folka bak kampanjen Behold Oslo å minne offentligheten på hva de risikerer å miste dersom de ikke støtter de små aktørene, og ikke minst hvem som står klare til å flytte inn.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger