- Attraktiv

- Det ser lovende ut, med ny programsatsing og nyansettelser, sier Jarle Thalberg, TV-direktør i Carat, Norges største mediebyrå.

Underskudds-TV får friske penger

- Med Metropol når man yngre målgrupper i urbane miljøer. Det er en klart attraktiv målgruppe. Seertallene er ikke høye nok til å gjøre den store jobben i en TV-kampanje, men Metropol blir et supplement. Dessuten er den en kanal for annonsører som ellers ikke ville brukt TV-mediet, mener Thalberg.

- Hva slags potensial ser du i det nye sendeskjemaet?

- Høstens sendeskjema er bedre enn noen gang. Deres jobb nå blir å få formidlet det til folk. Og det er viktig at seerne blir sittende lenger foran skjermen. Tidligere har mange vært innom kanalen, men ikke lenge nok . Etter pengeinnsprøytingen får de råd til å satse på programsida, sier TV-direktøren.

Han legger ikke skjul på at høsten blir ei tid med knallhard kamp om seere og annonsekroner.

- Dette blir den tøffeste høsten noensinne, med konkurranse fra alle reality-formatene. Det er ikke ideelt for Metropol, slutter Thalberg.