Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

«Beyond Good and Evil»

Action / adventure fra UbiSoftFor: PC, Xbox, PlayStation 2 og GameCube (vinter 2003)

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Egentlig et verk av Nietzsche, «Beyond Good and Evil», men nå også et spill fra skaperen av RayMan, Michel Ancel.

På den vannfylte planeten Hyllis spiller du jenta og journalisten Jade, som forsøker å redde sin verden mot ondsinnede utenforstående. Hun har tidligere mislykkes i kampen mot disse inntrengerne, og bukker nesten under. I tiden hun trengte på å komme seg, klarte myndighetene å overbevise folket om at faren er over. Noe den selvfølgelig ikke er, og noe Jade må overbevise alle andre om.

Og dette gjør hun ved, eh, å ta bilder av alle skapningene som befinner seg på Hyllis. De fleste av disse er krysninger mellom menneske og dyr, og er ikke alltid vanskelige å få øye på utfordringen kommer når du skal ta de gode bildene. På den måten tjener Jade penger, og kan komme seg videre i spillet ved å kjøpe utstyr og hjelp.

Rundt halvparten av spillet vil Jade bevege seg til fots, mens hun resten av tiden svever rundt på fartøyer, over både land og vann. I løpet av spillets gang må du også ta vare på onkelen Page, som er en vandrende, snakkende gris. Jepp, en gris. Han må for all del ikke dø, men blir ikke bare diltende etter deg, han kommer av og til godt til nytte.