Big Brother ble interaktiv gullgruve

TVNorge håvet inn mer enn 20 ganger så mye på interaktive BB-tjenester enn vinneren Lars Joachim fikk.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Vinneren av reality-serien Big Brother, Lars Joachim Ringom, fikk én million kroner i premie. Nå har nettstedet Digi.no reknet ut at kanalen håvet inn over 20 millioner bare på interaktive tjenester i kjølvannet av programmet.

Big Brother ble gjennombruddet for interaktive tjenester i norsk TV-verden. TVNorge tjente over 20 millioner kroner på slike tjenester mens kanalen sendte Big Brother, skriver nettstedet.

Telefonen mest populær

Ifølge Pål Trælvik, som snart forlater stillingen som administrerende direktør i TVNorge, er det fremdeles telefoni som er den mest populære formen for interaktivitet blant norske TV-seere.

Men telefonen blir utfordret av SMS-meldinger over mobiltelefon. Senest under avstemningen til årets Gullrute-show skapte denne formen for avstemning diskusjon. Anette Young fra Big Brother vant prisen for «Årets tv-personlighet», men mange kritiserte bruken av SMS-meldinger fordi dette angivelig favoriserer unge stemmegivere.

Ifølge Digi.no vil ikke Trælvik bekrefte noen konkrete inntektstall, men han opplyser at inntektene fra interaktive tjenester totalt dekket en tredel av nettokostnadene.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer