Big Brother-låt til utlandet

Det nederlandske selskapet bak Big Brother vurderer å bruke Organics norske tittellåt til nye BB-show i utlandet.

- Ja, vi skal i forhandlinger med Endemol i neste uke, bekrefter Martin «Organic» Mathisen til Dagbladet.no. Endemol er det nederlandske selskapet som eier Big Brother-konseptet.

Ifølge Organic skal selskapet ha gitt uttrykk for at de ønsker å bruke låta for nye Big Brother-show i andre land. Det kan bety at låta blir brukt i den amerikanske versjonen av BB, noe som kan bety store penger for Organic og plateselskapet Stereo recordings.

- Men det spørs jo hvilke betingelser de kommer med, sier Organic.

Selv er han ganske overraska over all blesten rundt han og låta, men foreløpig har det ikke blitt så mye penger.

- En snau månedslønn. Det er ikke så mye penger i singelsalg. Men jeg vet jo ikke hva TONO-inntektene (betaling for spilling i radio og TV, red anm) blir, sier en optimistisk Organic. Låta har nå ligget 6 uker på Hit40-lista.

EKSPORTERES: Martin Mathisens Big Brother-låt kan bli eksportert til andre land.