«Big Brother» var ikke nok

For to måneder siden kunne Dagbladet avsløre at TVNorges styre ikke var fornøyd med Trælviks innsats. Selv om «Big Brother» skaffet kanalen verdifull inntekt og mange seere, var det blå lyset i ferd med å tennes for Trælvik, som satset alt på «Big Brother».

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

- Jeg er i sjokk!

Ca. 38 millioner kroner ble lagt på bordet i prosjektet, som skulle endre kanalens profil utad. Kanalens nye profil har imidlertid vært meget omstridt på styrerommet, der styreleder Marcus Tellenbach og Greger Larsson representerer majoritetseieren SBS, og konserndirektør økonomi Øyvind Johannesen og advokat Bjørn Eidem representerer TV2s 49,3 prosent.

På styremøtene møter også Pål Trælvik og TVNorges økonomidirektør Morten Skotland Hansen.

Pål Trælvik hevdet overfor Dagbladet i går kveld at han var ukjent med styrets dramatiske beslutning, som kommer dagen før «Big Brother»-finalen.

Planen var at Trælvik skulle informeres av Tellenbach i dag morges. Men da oppsigelsesavgjørelsen lekket ut, fikk Trælvik ved 22.15-tida, med Dagbladet som tilskuere, isteden telefon fra styret: - Du har fått sparken!

Omsetningsrekord

Problemet med «Big Brother» har vært at programserien har vært rådyr. Samtidig har den hatt flere seere enn TVNorge klarte å få betalt for. Selv om kanalen har satt ny omsetningsrekord de siste ukene. Mens andre kanaler har slitt med annonsesalget fram til april, hadde TVNorge gode inntekter. Men dessverre for store utgifter - for eierne.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer