Filmfestivalen i Cannes:

Bill Murray: - Jeg er på mitt beste når jeg jobber. Ellers er jeg lat

Skuespilleren er i Cannes med zombiekomedien «The Dead Don’t Die».

ÅPNET CANNES: Jim Jarmusch’ stjernespekkede “The Dead Don’t Die” åpnet filmfestivalen i Cannes i går, og er en fornøyelig, satirisk bagatell fra den legendariske regissøren. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

CANNES (Dagbladet): - Jeg er på mitt beste når jeg arbeider, sier skuespiller Bill Murray.

- Ellers er jeg lat. Jeg er et bedre menneske når jeg jobber på en film, og arbeidet er høydepunktet i uka eller måneden eller året mitt.

Han er i Cannes med «The Dead Don’t Die», en stjernespekket zombiekomedie som også har Tilda Swinton, Tom Waits og Adam Driver på rollelisten. Komedien har også en samfunnskritisk side, for zombiene vekkes til live når menneskelig aktivitet forstyrrer jordens økosystem.

- Min bekymring for planeten er gjenspeilet i omsorgen jeg har for en film som denne, sier Murray.

- Dette er min mulighet, dette er det jeg legger det meste av meg selv i. Jeg prøver alt jeg kan å være sammen med dere i dette. Dette er mitt isfjell, og jeg håper det ikke smelter.

Zombier er ofre

Regissør Jim Jarmusch, som er berømt for filmer som «Down By Law» og «Broken Flowers», har latt seg skremme og fascinere av skrekkfilmer siden han var barn. «The Dead Don’t Die» er tydelig inspirert av den legendariske zombieregissøren George Romero.

- Romero endret oppfatningen av zombier, sier Jarmusch.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer