Bli stjerne i India

Oslo og Geiranger blir kulissene for en ny indisk storfilm. Filmmakerne leter nå etter en norsk gutt og ei jente til å spille i filmen «Love Is Life», som kan få et publikum på rundt 50 millioner indere.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Nasrullah Qureshi som spiller Khalid Shah i TV2-serien «De syv søstre» hadde ideen til filmen. I fjor sommer produserte og spilte han i den pakistanske filmen «Dreamland» som ble tatt opp i Oslo. Etter stor suksess med filmen i Pakistan, er Nasrullah nå klar for ny satsing med filmen «Love Is Life» myntet på kjempemarkedet India.

- Filmmarkedet der er enormt. Vi kan regne med et publikumstall på vel 50 millioner på en film som «Love Is Life». Dette er selvfølgelig sterkt avhengig av om det er kjente skuespillere med. Nå har flere indiske superstjerner meldt sin interesse, så det ser lyst ut, forteller Nasrullah.

Kulturkollisjon

I Pakistan var publikum svært begeistret for den norske naturen de fikk se i filmen «Dreamland». Dette har vært mye av grunnen til at Nasrullah igjen vil legge handlingen til Norge.

- Historien er basert på mine egne erfaringer med kulturkollisjonen mellom øst og vest. I korte trekk handler filmen om en norsk og en indisk gutt som møtes i India. Den indiske gutten kommer så på besøk til Norge. Herfra utspiller det seg en rekke intriger der fire personer er i sentrum: Et ungt indisk par - og en gutt og ei jente fra Norge. Det er disse to norske skuespillerne vi nå er på utkikk etter, sier Nasrullah.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer